ویژه برنامه گرامیداشت سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد

ویژه برنامه گرامیداشت سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی کرمان، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.
ویژه برنامه گرامیداشت سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در زمان امام صادق (ع) از اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس فرصتی ایجاد شد تا علوم مذهب شیعه آنطور که باید و شاید شکافته شود و مشهور است که امام صادق (ع) چهار هزار نفر شاگرد مجتهد داشتند.

وی گفت: اگر بخواهیم اسلام ناب در جامعه ما حکم فرما باشد باید از همان ابتدا مسایل تربیتی را دنبال کنیم تا فرهنگ سازی شود. اگر قلب و دل فرزندان ما از احادیث پر شود دیگر حرف و حدیث بیگانه در آنها جا نمی شود.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند؛ "عالمی که آگاه به زمان خودش باشد در حیرت و سرگردانی به سر نمی برد". بنابراین ما باید از اطراف خود، جریانات روز و شبهاتی که در دین ما ایجاد می کنند با خبر باشیم تا بتوانیم پاسخ افردای که در جهالت هستند را بدهیم.

وی ادامه داد: غرب به دنبال این است که ضد ارزش جای ارزش ها را بگیرد و با همین هدف ضدارزش ها را زیبا جلوه می دهد. اما ما اگر آگاه و ثابت قدم باشیم آنها را مغلوب خواهیم کرد و به نتیجه نمی رسند.

وی ادامه داد: در کتاب نهج الفصاحه سخنان و احادیث بسیاری از پیامبر اکرم (ص) آمده است که بسیار آموزنده هستند، پیامبر (ص) فرموده اند، ابتلای پیامبران از همه ی مردم سختر است و پس از آن هر کس که پرهیزکارتر باشد. انسان به اندازه دین خود بلا می بیند اگر دین او محکم باشد ابتلای او سخت است و اگر دین او سست باشد به اندازه دین خود بلا می بیند پیوسته بلا بر بنده فرود می آید تا همه ی گناهان او پاک شود.

وی به سخن دیگری از پیامبر اشاره و تصریح کرد: حضرت رسول اکرم (ص) فرموده اند، دو کس روز رستاخیز از همه ی مردم بیشتر حسرت می خورند یکی کسی که در دنیا برای طلب دانش فرصت داشته ولی در جستجوی آن برنخواسته است دیگری اینکه کسی دانش را به دیگری آموخته و هر که از او شنیده است بهره مند شده است بجز خود او.

در این مراسم از 4 نفر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان کرمان به عنوان تیم منتخب در یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تجلیل شد.


( ۱ )