ویژه برنامه نشست تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد

ویژه برنامه نشست تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در جهاددانشگاهی کرمان با حضور رییس جهاددانشگاهی و جمعی از پرسنل این مجموعه در سالن دکتر کاظمی آشتیانی برگزار شد.
ویژه برنامه نشست تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در این ویژه برنامه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس اقدامات غرور انگیزی را انجام داده است و جهادگران و جوانان متخصص این نهاد انقلابی به خوبی توانستند در این برهه از تاریخ در سطوح مختلف فرهنگی، ستادی و عملیاتی- پژوهشی مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ، همه ی کشورهای غربی و آمریکا با تمام وجود، عراق را پشتیبانی و ایران را تحریم کرده بودند، گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی توانست پروژه‌های بزرگ نظامی را اجرایی و گره از کار جبهه و جنگ باز کند.

دکتر بازمانده، راه‌اندازی مجدد خط تولید موشک کاتیوشا، ساخت مین‌های هوایی، بهینه‌سازی و به‌روز کردن سیستم ناوبری هواپیماهای شکاری اف ۵، رمزگشایی از مخابرات دشمن و... را از جمله پروژه های نظامی انجام شده توسط جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس ذکر کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: تفکر جهادی تفکر ارزشمندی است که می تواند ما را به قله عزت و سربلندی برساند و جوانان متخصص و متعهد ما با این تفکر در حوزه های علمی و پژوهشی در این زمان از تاریخ نیز به خوبی درخشیدند و برای همیشه در تاریخ ثبت شدند.

یوسف امیرشکاری از رزمندگان و مدرس علوم و معارف دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان خاطراتی از این دوران پرداخت و افزود: زمانی که دشمن به ما حمله کرد، نیامده بود که با ما هشت سال بجنگد و صدام می خواست روز هفتم جنگ، در میدان آزادی تهران برای ما سخنرانی کند اما مقاومت این مردم شجاع و دلیر همه ی برنامه های آنها را در هم شکست و مردم غیور ایران در هشت سال جنگ با عراق حماسه آفرینی کردند.

وی به 120 دختر دبیرستانی زنده به گور شده در روستای سوبله اشاره و تصریح کرد: این یکی از جنایتهایی بود که در دروان جنگ انجام شد. البته همراه مردان، زنان و دختران زیادی در آن ایام در خرمشهر، خوزستان و... حماسه آفریدند و به مقام رفیع شهادت آمدند که می توانیم شهیده سهام خیام، شهناز محمدی و شهناز حاجی شاه را نام ببریم.

این مدرس افزود: دفاع مقدس ما صحنه حماسه ملتی با دست خالی بر علیه همه ی دنیا بود ما توانستیم با همین دست خالی عملیات هایی همچون عملیات والفجر هشت طراحی کنیم که امروز در دانشگاههای بزرگ نظامی دنیا تدریس می شود.

وی ادامه داد: دفاع مقدس با تمام سختی ها تمام شد ولی دستاوردهای زیادی برای ما به همراه داشت به عنوان مثال امروز ما توانسته ایم موشک هایپرسونیک بسازیم و در لبه دانش نظامی دنیا حرکت می کنیم امروز هر چه دنیا امکانات و تجهیزات نظامی دارد با افتخار می گوییم که در جمهوری اسلامی هم وجود دارد این به برکت دفاع مقدس و حماسه شهید زندی، حسن تهرانی مقدم و ... است.

در این نشست همچنین محمد رضا حسنی سعدی آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس، همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مدیرگلزار بین المللی شهدای کرمان به بیان خاطره پرداخت و افزود: یکی از مولفه های بسیار مهم در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، رهبری است و از مولفه های دیگر می توانیم فرماندهی و مدیریت را ذکر کنیم.

سردار حسنی سعدی ادامه داد: آن زمان امام عزیز می نشستند و نظامیانی که در آمریکا دوره خلبانی و آلمان غربی دوره جنگهای پیاده را دیده بودند و یک عمر درس خوانده و آموزش دیده بودند دو زانو جلوی امام می نشستند و امام فرمان نظامی صادر می کردند.

وی افزود: امام خمینی (ره) بخاطر اخلاص، صداقت، پاکی و نفس حقی که داشتند، باعث می شد رزمندگان، فرماندهان نظامی و مردم فرامین ایشان را گوش دهند و با عشق انجام دهند.

این آزاده دفاع مقدس ادامه داد: الگوی حاج قاسم هم امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید حاج یونس زنگی آبادی، مغفوری، یوسف الهی و پدر و مادر ایشان بود و با این الگوها بودند که نام شهید سپهبد حاج قاسم ماندگار شد.

در پایان از سردار محمدرضا حسنی‌سعدی از آزادگان، یوسف امیرشکاری از رزمندگان دفاع مقدس، گزستانی فعال حوزه رسانه مقاومت، امیرحیدری پیشکسوت و فعال حوزه دفاع مقدس و میرزایی پیشکسوت و نویسنده بیش از 40 عنوان کتاب دفاع مقدس با اهدای لوح، تقدیر شد.

 

 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان کرمان