نشستی از سلسله نشستهای زیارت جامعه کبیره برگزار شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۷ اخبار اسلایدی اخبار واحد کرمان
نشستی از سلسله نشستهای زیارت جامعه کبیره با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی استان کرمان در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.
نشستی از سلسله نشستهای زیارت جامعه کبیره برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری در این نشست، به بیان ویژگی های اهل بیت، پرادخت و افزود: این خانواده عادت آنها احسان و طبیعت آنها کرم است و لذا هر کس به آنها متوسل شود دست خالی بر نمی گردد. سعی کنید خود را در محضر اهل بیت ببینید و با آنها انس پیدا کنید. وقتی انسان با آمادگی کامل با اهل بیت ارتباط برقرار کند، به گفتار آنان عمل می نماید.

وی در ادامه به آزردگی حضرت ولی عصر (عج) از طغیانگری بشر اشاره و تصریح کرد: هم اکنون حضرت ولی عصر (عج) از دست این بشر یاغی و طغیانگر چقدر رنج می برند و خون دل می خورند. دین خدا برای ولی زمان از جان خود و عزیزانشان محبوب تر است وقتی می بینند این انسانهای طغیانگر چه مصیبت ها بر سر دین خدا آورده اند، می توانند با یک اراده و اشاره نابودشان کنند در عین حال تحمل می کنند تا موقع ماموریتشان از جانب خدا فرا برسد و حلم به خرج می دهند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: در بخشی از زیارت جامعه ی کبیره جمله ی "وَقادَةَ الْأُمَمِ، وَأَوْلِیاءَ النِّعَمِ" آمده است، اهل بیت پیشوایان امتها و صاحبان نعمت ها هستند. کلمه " الْأُمَمِ" به معنی جمعیت است اما نه هر جمعیتی بلکه آن جمعیتی که مقصد، مسیری واحد و راهبری یگانه دارد و در معنی آن قصد، عزم و حرکت لحاظ شده است بنابراین" الْأُمَمِ" یعنی جمعیتی که با هم به سوی مقصدی مشترک در حال حرکت هستند. جمعیتی که برای رسیدن به مقصد، در مسیر مشخص، با برنامه منظم به دنبال امامی در حال حرکت و پیشروی است.

وی تصریح کرد: تمام حیوانات زمینی و پرندگان هوایی امتی هستند که در عالم خودشان مقصدی دارند و در آن مقصد در حال سیر هستند پس نیرویی حاکم بر آنهاست و آنها را حرکت می دهد و جلو می برد آن نیروی حرکت دهنده همان نیروی ولایت است که هدایت هر موجودی را به دست گرفته و در مسیر طبیعی خودش پیش می برد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: یک دانه گندم که در خاک رشد می کند و به یک خوشه گندم تبدیل می شود پیداست که مسیر و راهی را طی می کند و حرکت منظمی را در عالم خود می پیماید مقصدش را می فهمد و مسیرش را می داند و هیچ چیزی دراین عالم نیست الا اینکه خدا را تسبیح و نیایش کند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان کرمان