به مناسبت ولادت امام رضا (ع)؛

کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم برگزار شد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۵ اخبار اسلایدی اخبار واحد کرمان
به مناسبت ولادت امام رضا (ع)؛ کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
به مناسبت ولادت امام رضا (ع)؛

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، در این مراسم، حجت السلام و المسلمین مومنی گفت: یکی از سوره های قرآن کریم، لقمان است که با حروف مقطعه آغاز می شود و خداوند متعال در بیست و نه سوره حروف مقطعه را آورده است. که دارای تعابیر و معانی گوناگونی می باشند.

این مفسر قرآن افزود: لقمان دارای صفت حکیم بود و به ایشان لقمان حکیم می گفتند سه خصوصیت ایشان شامل امانت دار بودن(خیانتکار نبودن)، اهل صدق بودن(اهل دروغ نبودن) و وفای به عهد، لقمان را به این مقام رساند، که خداوند از زبان وی امت پیغمبر را موعظه می کند و آنچه لقمان به فرزندش به عنوان نصیحت مطرح کرده خداوند در قرآن آورده است.

وی ادامه داد: در باب اهمیت قرآن مطالب زیادی گفته شده است،کلمه ای است به نام ولیمه، زمانی که فردی از حج باز می گردد، فرزندی متولد می شود و ... ولیمه می دهد. اگر فرزندی را به مکتب خانه یا موسسه قرآنی بفرستید که آیات قرآن و روخوانی و روان خوانی بیاموزند و نسبت به خواندن قرآن مسلط و حاذق بشود مستحب است که ولیمه دهید. که به آن ولیمه، حذاق گفته می شود. این نشان می دهد که پرورش نسل جوان از طریق آیات قرآنی و آشنایی با این کتاب آسمانی بسیار مهم است.

حجت السلام و المسلمین مومنی تصریح کرد: قرآن هم آورد ندارد و مثل آن را کسی نمی تواند بیاورد و بعد از هزار و اندی سال پیش هنوز کسی نتوانسته است چنین کتابی را بیاورد که همه ی آیات و جملات آن سرشار از پند، اندرز و ... باشد.

در این جلسه قاری ممتاز استان مجتی ید الهی سوره لقمان و انسان را تلاوت کرد و حجت السلام و المسلمین مومنی کارشناس و مفسر قرآن کریم به تفسیر سوره لقمان پرداخت. همچنین عطر افشانی و گل افشانی قبور مطهر شهدا در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط جهادگران جهاددانشگاهی انجام شد.

 

کلید واژه ها: قرآن لقمان جهاددانشگاهی استان کرمان