انعقاد تفاهم نامه ی همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان کرمان با اداره کل انتقال خون

تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی بین اداره کل انتقال خون استان کرمان و جهاددانشگاهی واحد کرمان به منظور زمینه سازی لازم و بهره مندی از تجارب و ظرفیتهای موجود منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه ی همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان کرمان با اداره کل انتقال خون

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با اشاره به خدمات کلینیک دندانپزشکی جهاددانشگاهی کرمان، گفت: در این کلینیک خدمات متعددی ارایه می شودکه می توان به درمان ریشه، انواع ترمیم، ایمپلنت، جراحی، کشیدن، کامپوزیت ونیر، لامینت، پست و روکش، پروتز های دندانی، جرمگیری، نایت گارد، سفید کردن دندان و تمام خدمات مربوط به اطفال به متقاضیان اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان بر ارتقای کیفیت خدمات در کلینیک دندانپزشکی تاکید و تصریح کرد: در این راستا سعی بر بروز شدن و تجهیز لوازم شده است. همچنین برگزاری دوره های تخصصی ویژه دندانپزشکان انجام می شود که می توان ترمیم، زیبایی، اندو تخصصی و … را نام برد.

دکتر مهدی بازمانده با بیان اینکه در حال حاضر بانک خون بند ناف رویان در کرمان بیش از ۵ هزار نفر عضو دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 350 نفر عضو بانک خون بندناف رویان شده اند.

دکتر بازمانده با اشاره به بیماری هایی که با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند، گفت: اختلالات سلول های بنیادی، بیماری‌های نقص در تولید لنفوسیت‌ها، ناهنجاری‌های ارثی گلبول‌های قرمز، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی، نقص ارثی پلاکتی، اختلالات پلاسماسل از جمله بیماری های هستند که با استفاده از سلولهای بنیادی بند ناف قابل درمان می باشند.

وی ادامه داد: سلولهای بنیادی همچنین در درمان بیماری‌های ارثی، آلزایمر، دیابت، پارکینسون، صدمات نخاعی، سکته های قلبی و مغزی، بیماری های کبدی، دیستروفی عضلانی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی گفت: افراد می توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی (خیابان شهید باهنر جنب کوچه 14) جهت عضویت در بانک خون رویان اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای کشور آموزش است، گفت: در آموزش عالی، جهاد دانشگاهی در سه واحد دانشگاهی در رشته های موردنیاز استان کرمان فعالیت می کند و در آموزش های کوتاه مدت، رویکرد این نهاد در راستای سیاست های آموزش های مهارتی منجر به اشتغال، در سال های اخیر متفاوت شده و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی به آموزش و کارآفرینی تغییر نام داده و رویکرد ما آموزش های مهارتی است که منتهی به اشتغال می شود.

وی در ادامه به بیان خدمات جهاددانشگاهی در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت.

دکتر ایرج شکوهی مدیر کل انتقال خون استان، در این دیدار گفت: جهاددانشگاهی با توجه به حیطه کارهای گسترده و وسیعی که دارد، می تواند در زمینه های مختلف با اداره کل انتقال خون همکاری های خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر بحث آموزش در اداره کل انتقال خون استان اندکی مغفول مانده است، گفت: به نظر می رسد ارتباط بین اداره کل انتقال خون با جهاددانشگاهی در این راستا مثمر ثمر واقع شود و از این لحاظ ما استقبال می کنیم تا همکاری های دو طرفه ای داشته باشیم.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان به گستردگی فعالیت های جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی در حیطه پژوهشی و آموزشی خدمات ارزشمندی را ارایه می دهد، که ما می توانیم از آنها بهره مند شویم.

لازم به ذکر است: این تفاهم نامه با هدف انجام آموزشهای مربوطه و انجام طرحهای پژوهشی منعقد شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی استان جهاددانشگاهی استان کرمان خون انتقال خون بانک خون اداره انتقال خون خون استان استان انتقال خون استان


( ۱ )