مراسم سخنرانی و روضه خوانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد

مراسم سخنرانی و روضه خوانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.
مراسم سخنرانی و روضه خوانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رضوانی سخنران این مراسم، گفت: حضرت زهرا (س) شخصیتی هستند که خداوند در قرآن این بزرگوار را ستوده اند و در احادیث قدسی نیز ایشان را مثال زده اند. پیامبر اکرم (ص) درباره ایشان می فرمایند: «فاطمه (س) پاره تن من است، هر کس فاطمه (س) را اذیت کند، مرا اذیت کرده و هر کس مرا اذیت کند، خدا را اذیت کرده است.»

وی افزود: پیامبر (ص) دوباره می فرمایند: «فاطمه‏ (س) حوریه ‏اى است در سیماى انسان و خدا او را پیش از آفرینش آدم و عالم و دیگر ارواح انسان ها از فروغ تابناک خود آفریده است.» رسول خدا (ص) همچنین می فرمایند: «محبوب ترین و عزیزترین افراد به من فاطمه (س) است.»

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) شخصیتی هستند که محوریت حدیث شریف کساء را تشکیل می دهند و ایشان همچنین باطن سوره ی کوثر، فتح و نور هستند. این بانوی بزرگ، حوریه ای بودند در قالب بشر که وقتی به نماز می ایستادند نور ایشان آنچنان به آسمان می تابید همچون نور ستارگان بر اهل زمین.

این سخنران همچنین به حدیثی از امام زمان (عج) اشاره و تصریح کرد: مهدی موعود(عج) می فرمایند: «مادر من فاطمه زهرا (س) الگوی حسنه ای هستند.» بنابراین اگر به سیره ایشان توجه کنیم می بینیم که ایشان چه زندگی نورانی داشتند و چگونه با همسر، فرزندان، پدر، مومنان، همسایگان و ... رفتار می کردند و ایشان باید الگویی به تمام معنی برای ما باشند.

وی با بیان این مطلب که در قرآن چند الگو داریم، گفت: الگوهای عام، خاص و اخص در قرآن آورده شده است، الگوی عام به عنوان مثال راستگویان، الگوی خاص، حضرت مریم، اسماعیل و سایر پیغمبرهایی که در قرآن آورده شده است اما رسول اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) به عنوان الگوهای اخص می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی افزود: پیغمبر (ص) هنگام دیدن حضرت زهرا (س) چهار کار انجام می داند، تمام قد جلوی ایشان بلند می شدند، به استقبلال حضرت می رفتند، ایشان را جای خود می نشاندند و دست زهرا (س) را می بوسیدند.

این سخنران اظهار داشت: خداوند دو خانواده را در قرآن به شکل ویژه مطرح کرده است یکی خانواده حضرت زکریا که در آیه نود سوره انبیاء آمده است؛ این خانواده سه خصوصیت داشتند، سبقت در کار خیر از یکدیگر، خواندن خداوند بین خوف و رجاء و خشوع زیاد نزد خداوند متعال.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: دومین خانواده، خانواده حضرت زهرا (س) است که در آیات هفت تا ده سوره انسان آمده است: آنان به نذر وفا مى‌کنند و از روزى که شرش فراگیر است(قیامت)، مى‌ترسند. و غذاى خود را با آن که دوستش دارند، به بینوا، یتیم و اسیر مى‌دهند. (و مى‌گویند:) ما براى رضاى خدا به شما طعام مى‌دهیم و از شما پاداش و تشکّرى نمى‌خواهیم. همانا ما از پروردگارمان، به خاطر روزى عبوس و سخت، مى‌ترسیم.

گفتنی است: مراسم سخنرانی و روضه خوانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) فردا نیز در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار می شود.

کلید واژه ها: س زهرا س حضرت زهرا س فاطمه س حضرت حضرت زهرا زهرا مى فاطمه قرآن