دومین جلسه از سلسله نشست های درسهایی از نهج البلاغه برگزار شد

دومین جلسه از سلسله نشست های درسهایی از نهج البلاغه با حضور دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.
دومین جلسه از سلسله نشست های درسهایی از نهج البلاغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری با بیان اینکه حضرت علی (ع) فرموده اند شما نمی توانید مثل من باشید اما در چهار چیز من را یاری کنید، گفت: مولای متقیان فرموده اند، شما را به تقوا، پاک دامنی، تلاش و کوشش و راستگویی دعوت می کنم.

وی به خصوصیات پرهیزکاران اشاره و تصریح کرد: پرهیزکاران در روز دانشمندان بردبار و نیکوکارند، از اعمال اندک خود خشنود نیستند، اعمال خود را زیاد نمی شمارند، از کردار خود ترسناکند، اگر یکی آنها را بستاید از آنچه در توصیف او می گویند می هراسند و می گویند خدایا مرا بر آنچه می ستایند به محاکمه مبر و بهتر از آن را در من قرار بده و بر گناهانی که آنها نمی دانند من را مورد عفو و بخشش قرار ده.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با بیان این مطلب که پیامبر (ص) در طول شبانه روز، هفتاد مرتبه استغفار می کردند، گفت: چقدر خوب است هر عملی که ما انجام می دهیم استغفرالله بگوییم، چرا که خوب و بد اعمال ما مشخص نیست.

وی ادامه داد: پرهیزکاران شبها، قرآن را جزء به جزء، با تفکر و اندیشه می خوانند، هر گاه آیه ای از بهشت می بینند، گمان می کنند نعمت های بهشت در برابر دیدگان آنها قرار دارد و هر گاه آیه ای از جهنم می بینند صدای آتش جهنم در دل آنها شنیده می شود و از خدای خود آزادی از آتش جهنم را می طلبند.

وی تصریح کرد: یکی از توفیقات انسان مومن و پرهیزکار شب زنده داری است که می توان در این خصوص، رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس را نام برد، شب ها نماز و دعا می خواندند و اشک می ریختند، زاهدان شب بودند، شیران روز، شبها با خدا خلوت می کردند و روز در پیکار و نبرد، مردانه می جنگیدند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: کسی که خداپرست است در دل او همیشه یاد خداوند متعال است و دائم خود را در پیشگاه خدا می داند.  

وی همچنین به کتاب، امام علی (ع) و اخلاق اسلامی اشاره و تصریح کرد: این کتاب دارای بخش های بسیار جذابی، تحت عنوان سبک زندگی اسلامی از زبان حضرت علی (ع) است و در این کتاب مواردی از جلمه امام علی (ع) در اخلاق اسلامی، فردی، اجتماعی، آیین همسرداری، کشاورزی، باغداری، نظامی، قضایی، اعتقادی، امر به معروف و نهی از منکر، تفریحات سالم و ... مورد بحث قرار گرفته است.

وی همچنین یکی از مباحث مهم زندگی را تربیت فرزند ذکر و تصریح کرد: پدر و مادر برای فرزندان الگو هستند و در محیط خانه والدین اگر به نماز اول وقت، روزه، سال خمسی، توسل و عشق به اهل بیت، روزی حلال و ... توجه داشته باشند، فرزند آنها نیز از آنها الگو می گیرد. اگر محیط خانه پاک باشد فرزندان نیز خوب و سالم تربیت می شوند.

کلید واژه ها: تصریح استان کاربردی استان علمی کاربردی استان دانشگاه علمی کاربردی استان استان کرمان کرمان کاربردی استان کرمان علمی کاربردی استان کرمان قرار