سیزدهمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات برگزار شد

سیزدهمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات با حضور جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.
سیزدهمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری گفت: در سوره حجرات، رابطه مومنان با یکدیگر را همچون رابطه دو برادر دانسته و شامل نکاتی است از جمله اینکه، دوستی دو برادر عمیق و پایدار است، متقابل است نه یک سویه و بر اساس فطرت و طبیعت است نه جاذبه های مادی و معنوی.

وی همچنین به حقوقی که مسلمانان بر یکدیگر دارند اشاره کرد و افزود: عفو و مهربانی نسبت به یکدیگر، پنهان کردن اصرار، جبران اشتباهات برادر دینی، قبول عذر، دفاع در برابر بد خواهان، خیرخواهی نسبت به برادر، عمل به وعده، عیادت به هنگام بیماری، تشیع جنازه و ... از جمله حقوقی است که مسلمانان بر هم دارند.

وی تصریح کرد: هیچ کس نباید خود را برتر از دیگران بداند متاسفانه برخی افراد وقتی پست و مقامی می گیرند خود را برتر می بینند این پست و مقامها ماندنی نیستند ولی اگر کسی تواضع داشته باشد، هیمشه پایدار است.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: امام حسن عسکری (ع) شیعیان را به رعایت اموری نصیحت  کرده اند که می توان به  پرهیزکاری و پاک زیستی در دین، کوشش و تلاش برای خدا،  بازگرداندن امانت به صاحبش، سجده های طولانی در نماز، نیک رفتاری با همسایگان و ... اشاره کرد.

کلید واژه ها: برادر استان استان کرمان کرمان مسلمانان دانشگاه حقوقی